За 5 років місто може побудувати мережу якісних та надійних доріг. На всі роботи Полтава буде заробляти сама. А полтавці, за допомогою відеокамер, контролюватимуть хід будівництва та ремонту. Нещодавно швейцарська організація «Всесвітній економічний форум» оприлюднила данні, згідно з якими Україна потрапила в п’ятірку країн з найгіршими автомобільними дорогами у світі. На думку українських водіїв, які склали свій власний рейтинг, найгірша ситуація з дорогами в Житомирській, Тернопільській та Полтавській областях.
Що ж до Полтави, то ні для кого з нас не секрет, що дорогами те, по чому ми їздимо, назвати складно. В минулому році замість ремонту на певних вулицях міста просто обмежили швидкість руху через жахливі вибоїни. Масла у вогонь кожного разу доливають і снігові замети. Лише з 29 на 30 грудня у місті випала місячна норма снігу, який ніхто вчасно не прибирав. Не прибраний сніг, до речі, руйнує не тільки нерви водіїв, але й дороги Полтави. Лід замерзає в тріщинах на дорозі і розширює їх. А весною ми отримуємо нові ями і дороги, як після бомбардування. Ініціативні мешканці Полтави, які долучилися до Відкритої громадської платформи «Нова Полтава» впевнені, що з таким підходом до роботи, який останні роки практикують дорожні служби, дороги відремонтувати не вдасться ніколи. На їхню думку, дорожники застрягли далеко в Радянському Союзі і замість того, аби шукати нові підходи, як змінити ситуацію, чекають подачок із Києва. В «Нова Полтава» зазначають, що полтавцям потрібно бути реалістами. Не можна вірити тому, хто обіцяє вибити мільярди зі столиці та вже в цьому році відремонтувати дороги. Один кілометр найдешевшого і не дуже якісного ремонту в Україні коштує понад 2 млн. грн. Загалом, на ремонт всіх доріг в нашій державі, потрібно майже 40 млрд. грн. А ми всі прекрасно знаємо, яка ситуація сьогодні в країні. Тому в найближчі роки на автодороги нам не дадуть ні копійки.
Втім, ситуація не безнадійна. Вихід запропонували активісти Відкритої громадської платформи «Нова Полтава». В першу чергу потрібно викорінити корупцію в дорожньому господарстві. Мешканці міста разом з «Нова Полтава» дійшли висновку, що потрібно створювати групи так званого громадського контролю. До них увійдуть як звичайні полтавці, так і нові депутати. Вони відповідатимуть за певну ділянку дороги і прийматимуть роботи дорожників після ремонту. Окрім того, є пропозиція встановлювати на всіх асфальтоукладальних машинах відеореєстратори. Це копійки у порівнянні з грошима, які вдасться використати за призначенням, виключивши корупцію.
Нові управлінці та контроль з боку громадськості є запорукою того, що в Полтаві з’явиться 80 км доріг європейського рівня
Відеореєстратори будуть записувати весь процес роботи і транслюватимуть все в прямому ефірі на сайті міської ради. Це дасть можливість громаді міста самій слідкувати за ходом робіт. Всі записи будуть зберігатися в архіві. Якщо десь буде помічено, що робітники «халтурять», запис стане аргументом для прокурорської перевірки. А через суд громада міста змусить дорожні компанії власним коштом все переробляти. І от коли дорожники почнуть боятися відповідальності та контролю громади, якість їх робіт буде відповідати європейським стандартам. І вже за 5 років нам вдасться досягти цілі, поставленої Відкритою громадською платформою «Нова Полтава» – готові 80 кілометрів якісних та довговічних доріг в місті. Встановлення відеореєстраторів на міську комунальну техніку дозволить полтавцям забути і про невивезений з міста сніг. Таким чином можна буде виключити одну з причин руйнування доріг. Якщо прислухатися до ініціатив активістів платформи «Нова Полтава» і поставити на машини камери, то ніхто з чиновників задля особистої вигоди не відправить трактори чистити приватні території. Люди наживо зможуть побачити де, а головне, скільки часу, працює та чи інша машина. Поборовши корупцію та лінощі чиновників, заробити гроші на ремонт доріг місто зможе і власними силами. Для прикладу, тільки в минулому році підприємці принесли в бюджет Полтави близько 1 мільярда гривень. Після реалізації проектів, запропонованих Відкритою громадською платформою, цю суму вдасться збільшити в кілька разів. Але заробити гроші – це ще не все, треба їх грамотно витратити. Тому нові управлінці та контроль з боку громадськості є запорукою того, що протягом 4-5 років в Полтаві з’явиться 80 кілометрів доріг європейського рівня.
Тарас Попов