Продовження дослідження британської інженерної компанії Arup щодо причин, за якими всім городянам потрібні пішохідні вулиці.
1. ПІШОХІДНІСТЬ В ЦІЛОМУ ДОПОМАГАЄ ЗРОСТАННЮ ЕКОНОМІКИ
Все просто: чим більше на вулиці пішоходів, тим більше на вулиці покупців. Добре це чи ні, але пішоходи, як правило, витрачають гроші на 65% частіше, ніж водії. Пішоходи також знижують рівень безробіття: у Дубліні, наприклад, перероблена для потреб пішоходів вулиця збільшила кількість працевлаштованих мешканців району в три рази. Якщо на вулиці багато пішоходів і велосипедистів, кожен долар інвестицій повертається у $11,8 прибутку.
2. ПІШОХІДНІСТЬ ДОПОМАГАЄ РОЗВИВАТИСЯ ЛОКАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВАМ
Коли в Брукліні парковку перетворили на невеликий ринок для пішоходів, продажі місцевих бізнесів виросли на 172%. У якості прикладу можна привести і Портленд, Орегон, де люди проводять за кермом на 20% менше часу, ніж інші американці: там городяни заощаджують на автомобілях до $1 млрд на рік, і значна частина цих грошей повертається до міських підприємців.
3. ПІШОХІДНІСТЬ ВПЛИВАЄ НА БРЕНД МІСТА
Коли місто стає більш пішохідним і придатним для життя, змінюється його ідентичність і воно стає більш привабливим в очах людей по всьому світу. Наприклад, Барселона, яка почала працювати з громадськими просторами і пішохідними вулицями у 80-х, за два десятиліття збільшила кількість візитів до міста на 335%.
4. ЗАВДЯКИ ПІШОХОДАМ РОЗВИВАЄТЬСЯ ТУРИЗМ
Для мандрівників піші прогулянки – кращій спосіб досліджувати нове місто. Чим більше «пішохідне» місто, тим більше в ньому туристів. Наприклад, після того, як Трафальгарська площа в Лондоні стала пішохідною, кількість туристів, які її відвідують, збільшилася втричі.
5. ПІШОХІДНІСТЬ “ЗАОХОЧУЄ” ІНВЕСТИЦІЇ
Варто місту вкласти кошти у перетворення тієї чи іншої вулиці на пішохідну, як до району починають надходити ще більші інвестиції від приватних компаній. Приклад – Хай-Лайн у Нью-Йорку: його поява призвела до більше $2 млрд, вкладених у навколишні території.
6. ПІШОХІДНІСТЬ ПІДВИЩУЄ ВАРТІСТЬ ЗЕМЛІ ТА ЖИТЛА
Завдяки пішохідності райони стають більш безпечними, більш доступними і більш придатними для життя, а значить, вартість нерухомості в районі зростає. У середньому, коли вулиця стає пішохідною, вартість квадратного метра на ній підвищується на $820, а орендна плата зростає на $300.
7. ПІШОХІДНІСТЬ ЗНИЖУЄ ЕКОНОМІЧНІ ВТРАТИ ВІД ТРАФІКУ
Так, автомобілі не дуже-то позитивно впливають на економіку. Наприклад, в області затоки Сан-Франциско компанії втрачають до $2 млрд щорічно через те, що їх співробітники проводять час у пробках.
8. ПІШОХІДНІСТЬ ЕКОНОМИТЬ ГРОШІ НА БУДІВНИЦТВО
У фінансовому плані будівництво тротуарів і пішохідних доріг значно доступніше, ніж будівництво проїжджої частини. А ті витрати, що йдуть на очищення повітря і ризики охорони здоров’я, ще сильніше підвищують повну вартість автодоріг. До речі, згідно з планом, до 2020 року уряд Америки витратить тільки на утримання і ремонт вже існуючої автомобільної інфраструктури більше $3,6 трлн.
9. ПІШОХІДНІСТЬ ЕКОНОМИТЬ ГРОШІ НА ОХОРОНУ ЗДОРОВ’Я
І справа не тільки в якості повітря і автомобільних аваріях. Ще більше проблем з’являється через низьку фізичну активність автомобілістів – саме вона провокує безліч хвороб. У Сполучених штатах тільки на хвороби, пов’язані з ожирінням, на рік витрачається більше $ 190 млрд.
Джерело: urbanurban