Вже в травні цього року полтавці отримають комунальні платіжки з новими підвищеними тарифами. У зв’язку з цим особливої актуальності набувають питання, пов’язані з отриманням житлової субсидії. Кому буде призначатися, куди звернутися за отриманням і які документи для цього потрібно зібрати розбиралася наша газета. За словами керівника Міністерства соціальної політики України Павла Розенка сьогодні на отримання субсидій претендують майже 3 мільйони українців. Проте, отримують допомогу від держави тільки близько 1 мільйона. Саме тому Кабінет міністрів пішов на кардинальні кроки і спростив процедуру отримання такої необхідної в сьогоднішніх умовах допомоги на оплату тарифів. Нова система дозволить українцям оформляти субсидії без контакту з чиновниками, продовжувати їх автоматично та оформлювати навіть тим, хто знімає житло. Експерти Відкритої громадської платформи «Нова Полтава» говорять, що згідно із новими правилами зменшено кількість необхідних документів на отримання субсидій. Тепер для оформлення потрібні тільки заява та декларація. Крім того, саме оформлення субсидій здійснюватиметься на 12 місяців, а не на півроку, як було раніше. Також в «Новій Полтаві» кажуть, що тим полтавцям, які вже отримують субсидії, не потрібно переоформлювати їх за новою системою. Все відбуватиметься автоматично. Крім того, розповідають «новополтавці», з урядової постанови вилучено пункт про позбавлення права на субсидію людей, які оплачували медичну операцію та навчання дитини на суму понад 10 тис. грн. Не варто хвилюватися і полтавцям, які мають у сільській місцевості паї. Раніше такі люди були позбавлені права на субсидію. Тепер і вони також можуть отримати допомогу від держави. В «Нові Полтаві» інформують, що подавати документи слід до районних управлінь праці і соціального захисту населення (у народі – «соцзабез» – Авт.). Вони, у переважній більшості, знаходяться у приміщенні райвиконкомів: в Октябрському районі на Калініна, 30, у Ленінському районі – на Пролетарській, 39. Виключенням став лише Київський район, де райвиконком знаходиться за адресою Маршала Бірюзова, 1/2, а управління праці і соцзахисту населення – на Халтуріна, 13. – В першу чергу людині потрібно заповнити заяву та декларацію спрощеної форми на отримання субсидії, – розповідає юрист Відкритої громадської платформи «Нова Полтава» Шалва Ісаян. – Далі, з паспортом та документами, які підтверджують право на власність певного будинку, чи квартири, потрібно підійти в управління соціального захисту за місцем реєстрації. Потім працівники цього управління подають запити у всі потрібні інстанції. Але це полтавців не повинно турбувати. Все відбувається автоматично. І вже протягом 10 днів людина має отримати відповідь про те, отримає вона субсидію, чи ні. Активісти громадської платформи кажуть, що всі бажаючі полтавці можуть отримати бланки декларації в районних управліннях соцзахисту за місцем реєстрації. Якщо ж у когось з полтавців не буде такої можливості і виникнуть труднощі з оформленням субсидії за новими правилами, вони завжди можуть прийти до офісу «Нової Полтави», який знаходиться на вулиці Котляревського, 6, або зателефонувати за номерами (050) 80-90-100 та (095) 80-90-100 та отримати не тільки консультацію, але і типові бланки заяви та декларації.