05.02.2015 21:53
Полтава «сповзає» в кратер вулкану

Нотатки мандрівника: якщо всі міські дорожні вибоїни Полтави скласти в одне ціле, то ми отримаємо велику яму, розміром не менш ніж трикілометровий кратер вулкану. Незважаючи на свої 30 років, я вперше приїхав у Полтаву на запрошення друзів. Хоча, по правді кажучи, давно мріяв побувати на батьківщині Миколи Гоголя, Панаса Мирного та Григорія Сковороди. Хоч я тут ніколи не був, але місто мене завжди заворожувало своєю колоритною історією та архітектурою, яка ніби переносить в далекі часи. Втім, переступивши поріг Київського вокзалу, замість того, аби милуватися архітектурними пам’ятками, одразу ж занурився у побутові проблеми. Через засніжені дороги я довгий час не міг викликати таксі. Проте, в місті все ж таки знайшовся відчайдух на ім’я Микола, який приїхав на мій виклик.

Про сніг

Від’їхавши метрів 300 від вокзальної площі я остаточно зрозумів, чому таксисти навідріз не хотіли брати моє замовлення. Дороги не просто засипані, а я приїздив 31 грудня, вони, в буквальному розумінні цього слова, завалені сніговими заметами. Склалося враження, ніби всі комунальні служби міста в один момент пішли у відпустку. Автомобілі, наче локомотиви, рухаються по завчасно роз’їждженій першопрохідцями колії. Припаркуватися кудись просто нереально. Водіям доводиться висаджувати пасажирів посеред проїжджої частини. Таким чином дорогу, яку зазвичай можна проїхати за 15 хвилин, доводиться долати довше. Таксист Микола сказав мені, що полтавці вже звикли до такої ситуації і приймають її як чергове випробування людського терпіння та взаємодопомоги. Жоден полтавець не пройде чи проїде повз автомобіль, який застряг у заметі, і допоможе водію вибратися із снігової пастки. «Вчора на Великотирнівській у величезній ямі всі ставали. І ви не повірите, там взагалі облаштували пост з допомоги водіям. Це вселило в мене віру в людей», – розповів Микола. Він навіть жартував, що одвічна проблема дурнів і доріг практично вирішена. З першим люди якось самотужки вже практично розібралися. Тепер залишилось тільки дороги відремонтувати.

Про дороги

Автошляхи в Полтаві, м’яко кажучи, далекі навіть від поняття задовільні. Ями настільки глибокі і широкі, що навіть під товстим втрамбованим шаром снігу відчутно, як розбивається підвіска автомобіля. «Це нормально. Десятиліттями вулиці нового асфальту не бачили. Он, на вулиці Сакко його останній раз, мабуть, ще при німцях клали», – серйозно сказав таксист Микола. Їдучи містом, я навіть намагався порахувати кількість добрячих ям. Але десь на 200-тій за рахунком ямі зрозумів, що це марна справа. А у дворах на Садах взагалі не встигав рахувати, лише тримався, щоб не стукнутись об стелю авто. Подумалось, якщо всі полтавські вибоїни скласти в одне ціле, то можна отримати величезну яму, діаметр якої, без перебільшення, буде дорівнювати трикілометровому діаметру кратера найвідомішого у світі ісландського вулкана Ейяф’ятлайокютль. Я вже втратив надію побачити в Полтаві нормальну дорогу, але наш автомобіль зненацька, виїхав на рівний і очищений від снігу відрізок дороги. Подібне відчуття я переживаю щоразу, коли перетинаю нейтральну лінію на україно-польському кордоні. Коли ще кілька секунд назад тебе всього трясло в машині, наче при старті космічної ракети, а вже за мить ти опиняєшся у невагомості. Здавалося, ось він, райський острівець автомобіліста. Але не тут те було. Як з’ясувалося, це була вулиця Жовтнева, ділянка навпроти Обладміністрації. Все стало зрозуміло, чому тут ям немає і сніг почищений. «Я вам скажу так, 90% полтавців взагалі плюються на ці дороги. Навіть молодь, яка повинна про кохання думати, говорить про ями на дорогах і вкриті кригою тротуари», – промовив таксист. Не встиг він це договорити, як нашу машину знову почало трясти на ямах, ніби я в черговий раз повернувся із Польщі до України. Ось так, проїхавши через все місто, я тільки й робив, що шукав хороші дороги і рахував ями. poltava-spovzae

Про рішення

Якість доріг – болюче питання для України. Мені навіть інколи здається, що цю проблему ніколи не вдасться вирішити. Ніби нам пороблено і якісь вищі сили заважають побудувати рівні дороги.

В Польщі на всій комунальній техніці встановлені спеціальні навігатори і відеокамери. Люди можуть самі слідкувати за тим, як і де працює техніка. Полтава може взяти це на озброєння.

З огляду на те, як жителі Полтави самі організувалися і об’єдналися навколо стихії, хотілося б сказати, що полтавці заслуговують на кращі дороги. Але допоки самі мешканці міста не усвідомлять, що все в їхніх руках, доти ситуація не зрушиться з мертвої точки. Людям потрібно об’єднуватися в громадські організації, вимагати у влади конкретних дій. Не братися відразу до всього одночасно. Потрібно починати з маленького. Відремонтувати, скажімо, головні магістралі міста і рухатися далі. Запозичити досвід європейських сусідів. Для прикладу, в тій же Польщі, на всій комунальній техніці встановлені спеціальні навігатори і відеокамери. Люди можуть самі слідкувати за тим, як і де працює техніка. Скільки прибрала снігу, поклала асфальту. І от тоді, коли полтавці це зрозуміють і самі почнуть контролювати те, як розвивається місто, я сподіваюся, що приїду в гості знову і напишу вже про архітектуру міста, а не про розбиті, майже фронтові дороги.

90% полтавців незадоволені станом доріг у своєму місті.

P.S. Відчувши на собі всі нерівності полтавських доріг, чомусь пригадав анекдот про японців та АвтоВАЗ . Коли японці в Тольятті побудували свій абсолютно новий завод, а на виході все одно отримували Жигулі. Що не робили, та результат залишався незмінний. Ця новина врешті дійшла до колишнього керівництва АвтоВАЗ у. Тоді інженер промовив екс-директору: «Я тобі казав, що таки місце прокляте, а ти – руки не з того місця ростуть!» Звісно Полтава благословенне місто, от тільки з дорогами наче поробив хто. І яйцем тут не викачаєш, потрібно долучатися всією громадою, та доводити все до ладу.

Руслан Мартинів

Днями Фонд родини Богдана Гаврилишина обрав свого амбасадора на Полтавщині. Подвійна приємність, бо цією людиною стала наша невтомна голова Юлія Городчаніна. І сама колишня випускниця програми Фонду відтепер Юля допомагатиме таким же молодим, активним, креативним і натхненним землякам, спраглим…
Напередодні Міжнародного дня боротьби за права жінок пропонуємо поговорити про гендер та жінку в українській мові. Мова – це не лише засіб спілкування, а й спосіб вираження нашого світосприйняття. Українська мова в останні…
Місто критично потребує нової якості політики! Школа депутата – це підготовка політичних лідерів на нових принципах, відповідно до сучасних викликів. За три місяці навчань слухачі Школи отримають необхідні знання та навички,…
06.02.2020
Увага! Ми оголошуємо сьомий набір на навчання майбутніх керівників ОСББ.  Чому це важливо і на часі? Тому що 1 травня 2020  року вступають у дію зміни до закону “Про житлово-комунальні послуги”; Тому що ринку житлово-комунальних…
НАБІР НА ПРОГРАМУ “МОЛОДЬ ЗМІНИТЬ УКРАЇНУ – ПОЛТАВЩИНА” ФОНДУ РОДИНИ БОГДАНА ГАВРИЛИШИНА! Програма для молодих патріотичних мешканців та мешканок Полтавщини, які бажають бути активними у громадському житті краю та України та готові бути рушійною…
  У понеділок в офісі ГО «Нова Полтава», що на вулиці Котляревського, 6, гостинно відкрив двері молодіжний воркшоп «Активуй!». Цей освітній проєкт став можливим завдяки перемозі «Нової Полтави» у конкурсі проєктів…
запис на прийом
Підписатись на новини